Social Media Management


Het begon allemaal met een Facbook-Pagina genaamd UFC op Fox. Met dit initatief streed ik samen met het team voor de uitzendrechten van de UFC op FOX. Bij het bouwen van een stevige fanbase (vanaf 0 tot 50.000 volgers) bewezen we dat Mixed Martial Arts-fans (MMA) een interessante doelgroep is in Nederland. De UFC werd uiteindelijk uitgezonden op FOX Sports en de naam werd gewijzigd naar UFC Nederland. Deze Facebook pagina is tot de dag van vandaag de meest interactieve en grootste Nederlandse vechtsport-pagina op Facebook.



Wegens het doorlopend succes van UFC Nederland ben ik door Spike TV gevraagd om dagelijks content te plaatsen op hun officiele Facebook- en Twitter accounts. Door mijn brede vechtsport-kennis ben ik twee jaar dagelijks ingezet voor Bellator -en World Fighting League content. Dit varieerde van het publiceren van posts en het maken van polls tot grafisch ontwerp en live Tweeten tijdens events.

Met het oog op de doelgroep zijn er veel mogelijkheden om je socials een nieuw leven in te blazen. Door mijn brede algemene interesse gaat het mij makkelijk af om in de stoel van de consument te zitten. Hierdoor kan je rekenen op meer interactie op de social media-accounts en een stevige groei in volgers.

Pages